2019-03-08 12:39:00

Nők a Tudományban Kiválósági Díj 2018 díjátadó ünnepsége

A Nők a Tudományban Egyesület (továbbiakban: NaTE) által 2013-ban alapított elismerést olyan fiatal kutatónők nyerhetik el, akik kiemelkedő teljesítményt mutatnak fel szakterületükön és aktív részesei a hazai tudományos életnek; mindemellett készek részt vállalni a természettudományos és műszaki pályák népszerűsítéséből a fiatal lányok körében, így inspirálva környezetüket. 

A Nők a Tudományban Kiválósági Díj 2018 díjazottjai 2019. március 7-én vehették át az elismerést a Magyar Tudományos Akadémia Székházában.

A NaTE a fiatal kutatók elismerésével szeretné hazai szinten is láthatóvá tenni az elismerésben részesülők sikereit, egyben megerősíteni őket abban, hogy teljesítményük az egész társadalom számára kiemelkedő fontossággal bír.

Az évi rendszerességgel meghirdetett elismerés odaítéléséről minden esztendőben a NaTE Elnöksége által felállított tudományos szakmai bizottság dönt. Idén biológia-, kémia- és műszaki tudományok tématerületen lehetett pályázni.

A díj fővédnöke Prof. Hargittai Magdolna akadémikus. A díj védnöke a Magyar Tudományos Akadémia és az UNESCO Magyar Nemzeti Bizottság.

 

Kémiatudományok kategóriában Dr. Bálint Erika, műszaki tudományok kategóriában Dr. Cséfalvay Edit, biológiatudományok kategóriában pedig Dr. Bókony Veronika, vehette át a díjat. A március 7-i díjátadó ünnepségen Dr. Bokor József, az MTA rendes tagja és természettudományi alelnöke, Dr. Balázsi Katalin, a NaTE elnöke, valamint Dr. Réthelyi Miklós, az UNESCO Magyar Nemzeti Bizottság elnöke köszöntötte a díjazottakat.

Dr. Bálint Erika kisfilmje:

Dr. Bókony Veronika kisfilmje:

Dr. Cséfalvay Edit kisfilmje:

A korábbi évek díjazottjairól, valamint a Nők a Tudományban Egyesületről további információk a NaTE honlapján érhetőek el.

Az UNESCO Magyar Nemzeti Bizottság és a Nők a Tudományban Egyesület szakmai partnersége Nők a Tudományban Kiválósági Díj 2016 kiírásával vette kezdetét. A Díjról hírt adtunk az UNESCO nemzeti bizottságainak 2018. évi tevékenységéről összeállított kiadványban is.

Hírek

A földtudományi sokféleség nemzetközi napja

A földtudományi sokféleség nemzetközi napja

22/09/2022

Az idei esztendőben első alkalommal ünnepeljük világszerte a földtudományi sokféleség nemzetközi napját (október 6.) az UNESCO Általános Konferenciájának 41. ülésszakán meghozott döntés értelmében. Az ünneplés részeként a Magyarhoni Földtani Társulat ProGEO Földtudományi Természetvédelmi Szakosztálya a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) Földtani Tudományos Bizottsággal és az UNESCO Magyar Nemzeti Bizottsággal együttműködésben előadóülést szervez 2022. október 6-án 10:00 órai kezdettel az MTA Felolvasótermében.

A Világ Legnagyobb Tanórája 2022

A Világ Legnagyobb Tanórája 2022

22/09/2022

A Világ Legnagyobb Tanórája az első olyan világméretű oktatási projekt, amelyen keresztül a gyermekek megismerhetik az ENSZ által 2030-ig meghirdetett fenntartható fejlődést szolgáló 17 Globális Célt. A programsorozatot Magyarországon idén október 3-7. között rendezik meg.  A 2022-es év kiemelt témája a minőségi oktatás.

A víz világhete a VM és az UMNB fotópályázatán

A víz világhete a VM és az UMNB fotópályázatán

19/09/2022

A Varázslatos Magyarországgal meghirdetett közös fotópályázatunk augusztusi fordulója a víz világhetéhez (augusztus 23. - szeptember 1.) kapcsolódott. A legszebb alkotást, egyben cikkünk kiemelt fotóját Palcsek István küldte be Alföldi táj “sarki fénnyel” és “hegyekkel” címmel. A fénykép a Körös–Maros Nemzeti Parkban készült.

Írni-olvasni tudás nemzetközi napja, 2022.

Írni-olvasni tudás nemzetközi napja, 2022.

6/09/2022

1967 óta minden évben szeptember 8-án tartják az írni-olvasni tudás nemzetközi napját. A nemzetközi nap megünneplésének célja, hogy felhívják az emberek figyelmét arra, milyen nagy fontossággal bír az írni-olvasni tudás az emberi jogok és méltóság ügyében, valamint hogy előmozdítsák az írni -olvasni tudás terjesztését egy írástudóbb és fenntarthatóbb társadalom felé. 

Az elért eredmények ellenére az írástudással kapcsolatos kihívások továbbra is fennállnak, mivel világszerte továbbra is legalább 771 millió fiatal és felnőtt nem rendelkezik alapvető írás-olvasási készségekkel.