2020-05-07 08:51:00

Afrika és a COVID-19 világjárvány

Hogyan látja Afrika a COVID-19 világjárványt és annak következményeit? - online pódiumbeszélgetés ma délután 14:00-16:30 között

A COVID-19 világjárvánnyal összefüggésben az UNESCO arra törekszik, hogy hozzájáruljon az egészségügyi válsághelyzet társadalmi-kulturális dimenzióinak, valamint a társadalmak jövőjére gyakorolt hatásainak megértéséhez.

 

 

 
 

A ma délutáni online vita során afrikai értelmiségiek beszélnek a COVID-19 világjárvány okozta kihívásokról az afrikai társadalmak és kultúra számára. Az esemény az UNESCO "Priority Africa" programja, valamint az "Imagining the World to Come” elnevezésű globális kezdeményezés keretében valósul meg.

Az eseményt az alábbi linkeken keresztül lehet követni:

http://webcast.unesco.org/live/room-01/floor       FLOOR

http://webcast.unesco.org/live/room-01/en           EN

http://webcast.unesco.org/live/room-01/fr             FR

További információk: https://en.unesco.org/covid19/aftermath-africa 

 
 
 

 

Hírek

Az információhoz való egyetemes hozzáférés

Az információhoz való egyetemes hozzáférés

28/09/2020

2015-ben az UNESCO Általános Konferenciájának 38. ülésszakán hozott döntés értelmében a szervezet szeptember 28-át  Az információhoz való egyetemes hozzáférés nemzetközi napjává nyilvánította. A téma fontosságát jól mutatja, hogy az ünneplés 2019-ben az ENSZ szintjére emelkedett, miután az ENSZ 74. Közgyűlése is meghozta erre vonatkozó döntését.

A kultúra ereje a fenntartható fejlődésért

A kultúra ereje a fenntartható fejlődésért

22/09/2020

"A történelem során a kultúra képes volt kreatív válaszokat adni az adott időszak kihívásaira" - Audrey Azoulay, az UNESCO főigazgatója. A kultúrát  a fenntartható fejlődésért ható transzformatív erőként értelmező és bemutató összefoglalót készített az UNESCO. 

#ASEFClassNet iskolai együttműködési lehetőség

#ASEFClassNet iskolai együttműködési lehetőség

22/09/2020

Az 1998-ban létrehozott ASEF Classroom Network (#ASEFClassNet) célja összekötni középiskolás diákokat, tanárokat és iskolavezetőket, tanárképzőket, kutatókat, politikai döntéshozókat és oktatástechnikai szakértőket Ázsia és Európa területén. Az idei felhívás mottója: "Új oktatási forgatókönyv: tanárok, diákok és szülők jólléte", a jelentkezési határidő szeptember 30. 

#ForBeirut Bejrút újjáépítéséért

15/09/2020

A libanoni Bejrútban, 2020. augusztus 4-én történt pusztító ikerrobbanásokat követően az UNESCO mozgósítani kívánja az irányadó szervezeteket és szakértőket mind Libanonból, mind más országokból annak érdekében, hogy összehangolja a sürgősségi és hosszabb távú intézkedéseket a város súlyosan károsodott oktatási rendszerének és kulturális örökségének megóvása érdekében, valamint „Li Beirut” néven adománygyűjtő akciót indított.